Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007- 2013
Nr projektu: WND-RPWM.05.01.06-28-001/13
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Orneta – Lidzbark Warmiński wraz z m. Orneta i Lidzbark Warmiński.
LOKALIZACJA
Droga wojewódzka Nr 513, relacji Orneta – Lidzbark Warmiński położona jest w północnej części województwa warmińsko-mazurskiego, w powiecie lidzbarskim, na terenach gmin: Orneta i Lidzbark Warmiński. Na terenie gminy Orneta przebiega przez miejscowości: Orneta (ul.: Elbląska, Olsztyńska, Wodna, Kopernika i 1 Maja), Krosno, Mingajny i Miłkowo, natomiast na terenie gminy Lidzbark Warmiński przez miejscowości Babiak, Runowo, Ignalin, Lauda i Lidzbark Warmiński (ul.: Ornecka i Olsztyńska).
KOSZTY PROJEKTU
całkowity koszt projektu 105 275 052,50 zł
dofinansowanie UE: 93 418 604,83 zł
CAŁKOWITY CZAS REALIZACJI PROJEKTU: 19.12.2008 – 30.04.2015
Czas realizacji robót budowlanych
na odcinku o dł. 36,68 km: 12.03.2013 – 13.09.2014
ZAMAWIAJĄCY:
Województwo Warmińsko-Mazurskie
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie
WYKONAWCA ROBÓT BUDOWLANYCH:
SKANSKA S.A.
INŻYNIER KONTRAKTU:
ECM Group Polska S.A.
WYKONAWCA DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ:
Arkas-Projekt Sp. z o.o.
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU:
1. PRZEDMIOT PROJEKTU:
Inwestycja polegała na rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku o długości 36,68 km, od granicy miasta Orneta od strony Pasłęka do Lidzbarka Warmińskiego.
2. OPIS PROJEKTU:
Zakres rzeczowy projektu obejmował:
ü rozbudowę 36,68 km drogi klasy G na odcinku szlakowym: Orneta – Krosno – Mingajny – Miłkowo – Babiak – Runowo – Ignalin – Lauda – Lidzbark Warmiński oraz na terenie miasta Ornety w ciągu ulic:
- Elbląskiej: od granicy administracyjnej miasta Orneta do skrzyżowania z ul. Młynarską;
- Olsztyńskiej: od skrzyżowania z ul. Rozjazdową do skrzyżowania z ul. Wodną;
- Wodnej, Kopernika i 1-go Maja;
na terenie miasta Lidzbark Warmiński w ciągu ulic:
- Orneckiej: od granicy administracyjnej miasta do skrzyżowania z ul. Olsztyńską;
- Olsztyńskiej: od skrzyżowania z ul. Ornecką do skrzyżowania z drogą krajową nr 51 (bez przebudowy skrzyżowań)
ü poszerzenie i wzmocnienie konstrukcji drogi do nośności 100 kN/oś z możliwością wzmocnienia do 115 kN/oś,
ü budowę na drodze głównej azyli spowalniających na wjazdach do miejscowości oraz w miejscach przejść dla pieszych;
ü przebudowę 38 istniejących skrzyżowań z innymi drogami publicznymi, w tym budowę 3 rond;
ü budowę 37 zatok autobusowych wraz z peronami dla podróżnych;
ü budowę stanowiska do kontroli pojazdów;
ü budowę 1370m chodników oraz 860m ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych;
ü budowę wpustów podchodnikowych, ulicznych oraz rowów krytych;
ü budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych oraz publicznych;
ü ustawienie ochronnych barier stalowych oraz bariero – poręczy;
ü wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją i zagrażających bezpieczeństwu wraz z dokonaniem niezbędnych czynności dotyczących przenosin gatunków chronionych;
ü przebudowę i budowę 51 obiektów inżynierskich, w tym przebudowę wiaduktu PKP w m. Orneta, polegającą na obniżeniu niwelety jezdni pod wiaduktem wraz z remontem elementów obiektu, w celu zachowania skrajni pionowej przejazdu;
ü budowę i przebudowę systemu kanalizacji deszczowej zbierającej wody opadowe i roztopowe z pasa drogowego w miejscowościach: Orneta, Krosno, Mingajny, Miłkowo, Babiak, Runowo, Ignalin, Lauda i Lidzbark Warmiński;
ü przebudowę sieci wodociągowej, ciepłowniczej, gazowej, elektroenergetycznej, teletechnicznej oraz kanalizacji sanitarnej, kolidujących z projektowanymi elementami zagospodarowania terenu;
ü przebudowę urządzeń melioracyjnych kolidujących z rozbudową drogi nr 513;
ü budowę w ciągu drogi głównej nowego oświetlenia drogowego, w miejscowościach: Orneta, Krosno, Miłkowo, Mingajny, Babiak, Ignalin, Runowo i Lidzbark Warmiński, oraz przebudowę istniejącego kolidującego z rozbudową drogi nr 513;
ü zagospodarowanie terenu zielenią wraz z prześwietleniem koron drzew oraz z przycięciem pielęgnacyjnym pozostawionych drzew i krzewów z zachowaniem skrajni drogowej, wymaganej dla drogi klasy G;
ü wykonanie pionowego i poziomego oznakowania rozbudowanej drogi;
GALERIA:
Stan drogi przed realizacją projektu
Realizacja projektu
Stan drogi po zakończeniu robót