Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie opracował projekt pn. „Budowa alternatywnego układu drogowego dla urządzeń transportu osobistego (UTO)”, którego podstawowym celem jest kompleksowa budowa sieci dróg rowerowych w województwie warmińsko-mazurskim. Projekt zakłada realizację dwóch zasadniczych przedsięwzięć, realizowanych równocześnie:
- wybudowanie ok. 1350 km tras rowerowych, które uzupełnią i połączą wszystkie istniejące obecnie szlaki rowerowe województwa, tworząc możliwie spójną sieć pomiędzy wszystkimi ośrodkami miejskimi Warmii i Mazur;
- wybudowanie ok. 600 km tras rowerowych wysokiej jakości (tzw. velostrady – inaczej rowerostrady lub autostrady rowerowej) o zwiększonych parametrach i przepustowości, stanowiących wyloty z wybranych kilkunastu miast regionu tak, by zapewnić szybką i bezpieczną komunikację urządzeniami transportu osobistego (UTO) w obszarze ok. 10 km od tych miast.
Realizacja programu pozwoli na zbudowanie spójnej sieci dróg rowerowych w regionie, stworzenie alternatywy dla komunikacji samochodowej i zbiorowej.

Polityka Rowerowa Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie

Dokument o charakterze strategicznym opracowany w grudniu 2023 roku przez zespół ekspertów Polskiej Akademii Nauk, stanowiący pierwszy etap tworzenia polityki rowerowej województwa warmińsko-mazurskiego w celu ujęcia roweru jako środka transportu. Polityka zawiera pogłębione analizy lokalne 17 największych miast województwa wraz z określeniem docelowej sieci dróg rowerowych opartej na etapowej realizacji.

 

 

Bezpieczne drogi rowerowe
Materiał bazowy dla kampanii promocyjno-edukacyjnej prowadzonej przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie wykonany przez naukowców Politechniki Gdańskiej w 2023 roku.